Hi all,
Ik heb een Koch twintone 1. Op het clean kanaal zit een flinke brom van 50 Hz. Maakt niet uit of er iets ingeplugged is of niet. Brom wordt niet beïnvloed door volume of toon knop. Enkel de rhythm / solo pot (een master control) maakt het zachter. Op het drive kanaal zit de brom niet. Heb de buizen gecheckt. Twee voorbuizen waren microphonic. De eindbuizen waren niet meer gelijk genoeg om een goede bias te vinden. Dus gekozen om alle buizen te vervangen. Daar werd vooral het drive kanaal beter van, maar de brom in de clean is niet of nauwelijks veranderd.
Volgens mij zit er een probleem tussen pin 8 of 6 van v2 en de ingang naar de effects loop etc. Aangezien daar de beide kanalen weer bij elkaar komen. Tevens is de brom weg als ik v4 er uit haal. Geen van de andere 12AX7 buizen heeft dat effect. Ik heb de meeste aarde punten gecheckt. Buizen nog wat verwisseld.
Ik verdenk nu c7, een 22uf electrolitische condensator. Aan het eind van de voorversterking van het clean signaal. Enige kans dat ik, zonder deze al los te solderen, kan testen of het de boosdoener is? Visueel is er niks te zien.
Heeft iemand andere suggesties?