Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Fender frontman 25 R  (gelezen 5004 keer)

Offline fth.vanhelvoort

• Sr. Member
  • Fenderblues
Fender frontman 25 R
« Gepost op: 17 augustus 2022, 11:37:24 »
Halle beste forum leden. Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb. Ben bezig geweest met HF techniek (buizen communicatie ontvangers) en nu weer terug op het muziek front. Na vele omzwervingen met versterkers (ach ja wat je hebt is nooit genoeg voor een gitarist) toch weer uitgekomen op een Fender Frontman 25R. Leuk klein ding met meer dan voldoende druk voor de zolder. De FM15R die ik ooit heb aangeschaft staat er ook nog natuurlijk maar door de grotere speaker heeft deze wat meer laag. En natuurlijk moest deze FM25R ook weer gemod worden. Ik heb het cleane kanaal wat minder schel gemaakt door een condensator (220p|F) parallel over R10 te bakken. Hierdoor wordt het hoog wat getemd. Verder in het od kanaal de verbinding tussen C10 naar aarde doorgeknipt. Dat heeft het od kanaal ook wat mooier gemaakt. Maar toch miste ik iets. In vergelijking met mijn Behringer GX210 (die heel lekker fender kan klinken lol) miste ik het midden, was het laag te wollig en het hoog te schel. Nu kennen wij allemaal wel de Jesse Davey ToneKing switch. Die doet prachtige dingen met je gitaar geluid. Wordt in de gitaar gemeubeld en hoppa. Ik heb een 3 standen schakelaar achter in de versterker gezet met in de midden stand het normale geluid en de andere twee standen schakel je of een C van 2n2 of een c van 10 nF naar aarde. Het draadje zit aangesloten op de onderste aansluiting (links in het schema) van R1! Direct aan de gitaar ingang dus. Ik zou zeggen geef het een kans en je hoort hetzelfde effect was Jessy doet met zijn toneking switch. Door de werking wordt het wollig laag, schelle hoog geëlimineerd en het midden benadrukt. Prachtig resultaat. Behringer gaat op MP en de FM 25 komt in zijn plek. Weer wat leuks gedaan.