Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Index
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Newtone Forum
»
Algemeen
»
Off Topic
(Moderators:
Auke Haarsma
,
Flo
) »
Bouwverslag phono preamp
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Auteur
Topic: Bouwverslag phono preamp (gelezen 5585 keer)
autostatic
Full Member
Bouwverslag phono preamp
«
Gepost op:
28 september 2021, 23:38:24 »
Geen gitaarpedaal of -versterker maar wel met wat Newtone spulletjes gebouwd dus vandaar in Off Topic. Had er eentje nodig voor m'n pa, die had een platenspeler gekocht maar z'n versterker heeft geen phono inputs. Dacht dat ik nog ergens een oude preamp had liggen maar kon 'm zo snel niet vinden, daarom zelf wat in elkaar gezet aan de hand van
https://paulinthelab.blogspot.com/2014/05/riaa-phono-preamp-stripboard-layout.html?m=1
De tulpaansluitingen zijn van Newtone evenals de weerstandjes en de Wima's. Dit is m'n eerste projectje in een 1590A. Had wel een OPA2134 besteld bij Newtone maar preamp klinkt al prima met een TL072.
«
Laatst bewerkt op: 28 september 2021, 23:48:12 door autostatic
»
Ricotjuh
Sr. Member
Re: Bouwverslag phono preamp
«
Reactie #1 Gepost op:
30 september 2021, 13:36:15 »
Netjes gebouwd. Enkel het aarde boutje vergeten? Vandaar het tape aan de zijkant?
Daarnaast mooie platenspeler + element.
autostatic
Full Member
«
Reactie #2 Gepost op:
30 september 2021, 14:38:23 »
Bedankt! Aansluitpunt voor aarde had ik nog geen goeie oplossing voor, vandaar het plakbandje ja. Maar probeer het eerst wel met een extra moertje op de adapteraansluiting. Eerste moer zit tegen behuizing aan dus als je aardedraadje tussen de twee moertjes kan klemmen ben je er ook denk ik.
Ricotjuh
Sr. Member
«
Reactie #3 Gepost op:
30 september 2021, 16:08:48 »
Ja inderdaad. Kunt ook een m3 boutje vanuit de binnenkant door de behuizing zetten. En dan aan de buiten kan met een moertje vastzetten. Met een tweede moertje hierop kun je ook de aarde draad vast klemmen. Lijkt me gemakkelijker, en handiger.
«
Laatst bewerkt op: 30 september 2021, 16:10:32 door Ricotjuh
»
autostatic
Full Member
«
Reactie #4 Gepost op:
2 oktober 2021, 14:08:43 »
Bedankt voor de tip. Kreeg net geluidsclipje doorgeappt van een stukje Neil Diamond dus hij is er zelf al uitgekomen. Hij dacht dat het een plaat was van Neil Young, nou ja, klonk prima zei die.
Print
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Newtone Forum
»
Algemeen
»
Off Topic
(Moderators: