Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Fender Frontman serie  (gelezen 4628 keer)

Offline fth.vanhelvoort

• Sr. Member
  • Fenderblues
Fender Frontman serie
« Gepost op: 17 maart 2023, 19:30:37 »
Ja hoor hier ben ik weer met de Fender frontman never ending story. Ik heb een paar modificaties aangebracht, zie mijn vorige post, maar ik heb nu alle frontmannen in bezit gehad. En bij alle frontmannen (behalve de 15R) heb ik steeds maar last van die hoge frequentie in het geluid. Bij de 25R heb ik parallel aan R10 een klein condensatortje geknoopt maar evengoed dat hoge geluid in het totaalplaatje. Ondertussen had ik een sidekick 25R in bezit en die had dat niet! Deze eindtrap bestaat uit losse transistors en de frontmannen hebben allemaal een HiFi opamp als eind trap. Kijkend in het schema van de Frontman en daarbij kijkend naar het datasheed van de TDA1514A zie ik aan de uitgang een filternetwerkje bij zowel het datasheet als de frontman. Kijk ik naar de ingang dan zie ik op het datasheet een netwerkje van een ctje 220p en parallel een R van 20 kO naar aarde. Dat vind ik bij de frontman niet terug. alleen een weerstand van 5,8 kOhm. Hier overheen heb ik een Ctje van 820 pF geplakt (ivm de andere weerstand) en geluisterd. Dit scheelt dus het irritante hoge geluid. Weer rondom happy met deze Frontman. Is al jaren een blijvertje gebleken.

Offline Flo

• Moderator
  • Hero Member
  • teveel info...
Re: Fender Frontman serie
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2023, 10:48:55 »
Goed bezig!  8)