Na een behoorlijk lange periode ben ik maar weer eens een versterker aan het bouwen. Een Dumble clone. Maar.....ik heb wat problemen
En daar heb ik denk ik dit prachtige forum bij nodig om deze problemen te herstellen.
Schema:
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.tube-town.net/cms/userfiles/downloads/projects/kit-dmb50/kit-dmb50-ODS.pdfNadat ik de amp in elkaar had zitten had ik bij eerste opstart geluid. Fantastisch....hij doet het. Wel wat kleine zaken die niet kloppen waarvan één ervan: Pitol LED doet het niet.
Amp afgesloten, Pilot LED anders aangesloten, amp weer aan (alleen gloeien), Lamp doet het.
Daarna (met speaker load) de amp van standby af om de BIAS in te stellen. Uiteraard alles met de buisjes erin. Fluke op de bias punten aangesloten.........0,0000000 niks geen spanning
En.....geen geluid meer.
Eindbuizen eruit. Preamp op een andere poweramp aangesloten, preamp werkt nog zoals eerst (zit ook nog een probleempje in, maar dat komt later)
Spanning gemeten met eindbuizen erin: Geen spanning op lug 3 en 6.
Spanning gemeten met eindbuizen eruit: Spanning op lug 3 (iets meer dan de 465V in het schema) en spanning op lug 6 (weet niet meer hoeveel)
Ik denk dus dat de OT nog gewoon goed is.
Vermoeden: Eindbuizen kapot?
Jullie hulp is meer dan welkom