Hey Buzzel, bedankt voor je uitgebreide reactie.
Zover ik begrepen heb is het inderdaad gebaseerd om een Fender Bassman 5F6A. Of da zo is, kan ik straks beter bevestigen als ik het ding zelf op de werkbank heb liggen.
Ik verwacht dat de basis het zelfde is, maar dat deze kleine extra's heeft zoals bijvoorbeeld die bias testpoints en bias pot. En het schakelbare voedingsdeel.
Als ik het schema bekijk van de Fender, dan zie ik daar ook een 3A zekering inzitten. Maar dat is inderdaad bij 120V (117V in het schema).
Lijkt me wel heel lomp van de ontwerper om de afzekering niet aan te passen aan de netspanning. Maar als ik jou berekening zo aanpas naar 120V, zou ik uitkomen op 1.13A.
Op de ampgarage forum zeggen ze dan als vuistregel, de berekende waarde x2. Dus kom ik op 2.23A uit. Wellicht dat ze naar boven afgerond hebben en zo op 3A komen.
Maar voor 230V is dat inderdaad 600mA. Stel dat ik dat zou verdubbelen, kom ik op 1.2A. De bovenliggende waarde zou dan 1.6A zijn.
Dat lijkt me aannemelijk als de spanning 2x zo hoog wordt. Maar dat in de Europese variant standaard 3A in zit, vind ik heel vreemd..