Beste allemaal!
Mijn Muff Fuzz lijkt af, maar werkt niet naar behoren. Het probleem is als volgt: Ingeschakeld wordt het signaal niet/vrijwel niet verandert. Daarnaast is een piep hoorbaar, vergelijkbaar met een fluitketel die afgaat.
Ik heb de Muff Fuzz debug pagina gebruikt en heb verkeerde metingen. Verder lijkt alles te kloppen, van wat ik heb gemeten, kloppen de weerstanden (R3, R5, etc.)
Bypass werkt naar behoren.
Ook heb ik een audio probe gebruikt, het signaal komt helemaal door. Bij het meten van de spanningen over de transistor voetjes kom ik op verkeerde waarden uit. Ik weet alleen niet hoe ik dit op kan lossen. Hierbij de metingen:
De batterij los 9.4V (Voor referentie)
De min vd batterij naar de Q1 voetjes zonder Q1 in de voeten:
C 0.8V (hoort 9 te zijn)
B 0V
E 0V
Q2:
C 9.4V
B 0.8V (hoort ook 9 te zijn)
E 0V
Nu met de transistors in de voetjes, Q1:
C 0.8V
B 0.1V
E 0V
Q2:
C 8.4V
B 0.8V
E 0.2V
Bij deze tests heb ik mijn gitaar in de input, mijn versterker in de output gehad. Ik kwam vgm op andere voltages wanneer de in/output jacks leeg waren. Ik kon uit de debug pagina niet opmaken of dit de juiste manier is.
https://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,3086.0.htmlBij het testen heb ik zowel een batterij als adapter gebruikt.
Ik denk dus dat de de verkeerde spanning bij de transistor voetjes voor problemen zorgt, hoe kan ik dit oplossen?
Quinten