Een hele tijd geleden heb ik een Semour Duncan 805 Overdrive gebouwd en deze naar volle tevredenheid ingezet.
Ik maakte hem omdat ik behoefte had aan een TS -achtig pedaal met driebands-toonregeling. Nu vind ik de eens zo geliefde TS 808, die er in de effectenbak naast zit, zelfs een tikje in het niet vallen naast de 805.
Dus heb ik het plan opgevat nog een SD 805 te bouwen om hiermee twee preset tubescreamergeluiden te kunnen gebruiken.
Maar de volgende wil ik graag iets anders voicen. Ik heb veel geëxperimenteerd met verschillende IC's en dat maakt wel wat verschil in sound, maar eigenlijk wil ik de toonregeling aanpassen.
Het middengebied ligt nu meer in het hoogmiddden en de basregelaar bedient de lage frequenties niet in het voor mij juiste gebied.
In de nieuw te bouwen 805 wil ik het laagmidden wat meer aanwezig hebben en de bassen mogen wel iets dieper. De trebleregelaar werkt overigens prima.
Het mooist zou het zijn als ik middels twee switches (één voor het midden en één voor het laag) ook terug kan naar stock.
Is dit haalbaar? En zo ja, welke componenten moet ik vervangen?