Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Brian Setzer TV Jones bridge element probleem  (gelezen 89 keer)

Offline Andries

• Sr. Member
  • Quo
Brian Setzer TV Jones bridge element probleem
« Gepost op: 31 maart 2025, 07:58:25 »

TV Jones Brian Setzer pickup als bridge element vervangen op mijn Gretsch

Ik heb nu alleen in de middelste stand, bij de 3 standen schakelaar (neck en bridge pickup)
een zacht geluid, wanneer ik een volume potmeter terug draai komt er meer volume en geluid.
De bestaande brug element (black top filtron) heb ik er nog in zitten als brugelement.
Hoe kan dit? heb de draden (wit en blauw) van het element exact op dezelfde manier zoals de oude situatie was gemonteerd.
Iemand suggesties, ik hoor het graag.

Offline Buzzel

• Hero Member
Re: Brian Setzer TV Jones bridge element probleem
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2025, 08:20:50 »
Hoi Andries,

De TV Jones Brian Setzer heeft een 4conductor draad toch? Zo ver ik zo zie zijn de kleuren Zwart/groen/rood/wit. Groen en rood moet je aan elkaar solderen. Zwart naar aarde, en Wit naar de volume potmeter. Heeft jou gretsch 2 aparte volumes en dan een master volume? Dan zou je iets als onderstaande afbeelding moeten krijgen, Wellicht dat de phase van de pickup anders is als de standaard pickup, zou je kunnen proberen om de zwarte en witten om te draaien.

Offline Andries

• Sr. Member
  • Quo
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2025, 10:27:33 »
Buzzel: Groen en rood moet je aan elkaar solderen. Zwart naar aarde, en Wit naar de volume potmeter....dat heb ik inderdaad zo gedaan.
Ik heb verder niets aan de bedrading in de gitaar aangepast, alleen het originele element eruit gehaald en de zwarte aan de zwarte draad en witte aan de witte gesoldeerd.
Zal zwart en wit eens omdraaien, dank je!
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2025, 10:35:10 door Andries »

Offline Buzzel

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2025, 00:19:06 »
Heeft het wisselen van de polariteit nog effect gehad?