Hoi allemaal,
Na veel zoeken stuurde ik Gert-Jan een mail hierover en hij adviseerde mij een topic te maken op het forum. Ik weet niet zeker of ik met deze vraag bij jullie aan het juiste adres ben en ben nieuw hier, dus excuses als ik onervaren overkom.
Wat brengt me hierIk ben op zoek naar een specifiek soort signaalsplitter. Er bestaan uiteraard al pedalen met een AB/Y-functie, waarmee je één of beide versterkers tegelijk kunt gebruiken. Deze werken
prima maar ze hebben meestal twee schakelaars. Als beide signalen (A en B) tegelijk actief zijn tijdens het spelen raak ik soms de kluts kwijt over welke knop ik moet indrukken om vanaf daar bijvoorbeeld naar alleen A of alleen B actief te houden. Vaak is één van de twee knoppen dominant afhankelijk van waar je begon en dat moet ik dan steeds onthouden. Ik heb veel nummers die qua dynamiek snel veranderen, dus dit is voor mij best een klus om scherp te houden.
Daarom zoek ik naar een eenvoudigere oplossing: een pedaal met drie knoppen A, B en AB waarbij je met één druk op de knop direct de gewenste output kiest. Dat zou het veel overzichtelijker maken en fouten tijdens het spelen voorkomen.
Het idee- Een pedaal met drie schakelaars: A, B en AB.
- Slechts één knop is actief per keer, aangegeven met een groen ledlampje.
- Wanneer je een knop indrukt, word de andere automatisch gedeactiveerd.
Ter verduidelijking heb ik in de bijlage een eenvoudig ontwerp en mock-up toegevoegd. De mock-up laat zien dat A actief is, de indicatie is een groen licht.
Als B is ingedrukt, dan zou alleen B actief zijn met een groen licht. Als A&B is ingedrukt, zijn beide opties A en B actief met een groen licht.
Mijn vragen- Weten jullie of er al een dergelijk pedaal bestaat?
- Zo niet: denken jullie dat dit te bouwen is? En zo ja, hoe zou dat technisch aangepakt kunnen worden? Ik heb zelf geen ervaring met elektronica, maar ik ben bereid iemand in te schakelen of te betalen voor de bouw.
Ik hoor graag of jullie iets weten of mij willen doorverwijzen.
Bedankt voor het lezen van deze post.