Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Effect apparatuur / Re: Muff Fuzz vraag voor beginner
« Laatste bericht door Flo Gepost op 14 maart 2025, 17:00:14 »
Soldeertin wat op 1 doorlopende (niet onderbroken) koper streep/baan zit mag elkaar raken, de koper baan zorgt voor elektrische verbinding en het soldeertin ook.
Stuur anders een foto op met verdere toelichting over wat je precies vraagt.
2
Effect apparatuur / Re: Muff Fuzz vraag voor beginner
« Laatste bericht door Buzzel Gepost op 14 maart 2025, 09:20:37 »
Hoi, de koperen banen mogen niet in verbinding staan met soldeersel, vond ik toen ik net begon ook een heel gepriegel om goed te krijgen. De enige verbinding tussen de koperen banen is via de componenten (de weerstandjes, condensators etc.). Je kan proberen met een stanley mes de banen tussen het koper wat schoon te maken. Als er heel veel soldeersol tussen twee stroken is moet je weer in de weer met je soldeerijzers en kan een desoldeerpomp of desoldeer litze een een oplossing bieden, hiermee kan je het overtollige tin weghalen.
3
Effect apparatuur / Muff Fuzz vraag voor beginner
« Laatste bericht door KoldC Gepost op 13 maart 2025, 22:22:36 »
Ik ben helemaal nieuw in het maken van pedalen en weet niet goed hoe ik mijn vraag precies moet uitleggen maar...

Voor de MuffFuzz heb ik een vraag: Je hebt het breadboard, daarop zit horizontaal een streep van koper, mag het soldeersel elkaar raken van links tot rechts?
Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen!

Thx
4
Effect apparatuur / Re: Uni Vibe
« Laatste bericht door Flo Gepost op 5 maart 2025, 12:12:53 »
Mooi verslag weer en lekker bezig zo!
Je zou losse schakelaars intern of extern kunnen maken om individuele opties te schakelen zoals voor de chorus/vibrato componenten.
5
Effect apparatuur / Re: Uni Vibe
« Laatste bericht door yngwie ray halen Gepost op 4 maart 2025, 00:04:23 »
Hierbij een update.

De LDR's heb ik vervangen met het type 7532 , die meten 200 Ohm licht en 10 K donker.
Die verkopen ze bij retroamplis.
Iedereen had het over deze LDR's op andere forums.

Ik heb ook de unity gain mod erop gezet , r2 vervangen van 47k naar 2,2m en
r9 van 3,3k naar 6,8k nu hoeft de volume knop niet meer op 10 en geen volume drop meer.

r36 veranderd van 47k naar 100k zodat het vibrato effect beter klinkt.
Dat werkt , het nadeel alleen is dat dan de chorus dan weer minder wordt.
Dit ga ik proberen op te lossen door de vibrato/chorus switch van een 3 pins ON/ON switch te veranderen naar een 9 pins ON/ON .
Voor de chorus kan ik dan naar 47k switchen en voor de vibrato naar een 100k weerstand.

Ik heb nu in ieders geval een stand die goed klinkt ( de vibrato ) en dat klinkt al aardig richting robin trower - bridge of sighs en nazareth - love hurts.

Points of interest zijn nog :
"series caps" c5 ,c9 , c12 ,c15 en de
"bootstrap caps" c7 , c10 en c13
die zijn allemaal 1uF , als je die verhoogd naar 10uF dan heb je een beter laag in het effect schijnbaar.

En dan is er ook nog r46 die aan de intensity pot zit , sommige schemas hebben daar 47k en andere schemas 4,7k.

Dit is een heel lastig effect gebleken , en ik begin het zat te worden om hem telkens weer open te draaien.
Ik ga het nog een keer doen en dan ben ik er wel klaar mee.
Achteraf had ik misschien beter die voodoo vibe clone kunnen bouwen , daar zit een moderne LFO op , en dat pedaal  werkt ook op 9volt.

Laat nog weten hoe het afloopt..

6
Off Topic / mfbfreaks.com/aankondiging-meeting-2025/
« Laatste bericht door Rob.van.Veldhuizen Gepost op 28 februari 2025, 11:12:37 »
Ik kwam dit event tegen op 5 april in Den Bosch. Misschien interessant voor sommige forumleden vandaar dat ik het deel.

Op zaterdag 5 april zal de MFBfreaks Meeting 2025 plaatsvinden.
Dit gebeurt wederom op onze vaste locatie, Wijkcentrum De Stolp aan de Rijnstraat 497 in Den Bosch. Omdat de meeting wordt georganiseerd vanuit het MFBfreaks Forum, is daar ook de meeste informatie en communicatie te vinden, klik naar de afdeling Updates en Mededelingen voor alle Meeting gerelateerde onderwerpen.
Inschrijven voor de Meeting is gewenst en kan via dit Google formulier worden gedaan. Hiervoor heb je geen Google account nodig.

https://mfbfreaks.com/aankondiging-meeting-2025/
7
Effect apparatuur / Re: Keeley Mod Maxon OD808
« Laatste bericht door xmichielx Gepost op 11 februari 2025, 15:22:48 »
Hoi Andreas, dit klopt.
Voor wie het interesseert, Keeley mod op de Maxon od808 houdt het aanpassen van de volgende componenten in:

-R4
-R6
-C3
-C6

Met dezelfde values als voor de ts808 mod zoals beschreven in de newtone the screamer pdf.

Het enige wat anders is is de eerste weerstand die op R5 zit.
C6 zit op het printplaatje van de tone controls.

Het kostte mij wat onderzoek tijd maar hopelijk hebben mensen hier iets aan als ze eenzelfde willen ondernemen. Ik vind het iig een verbetering.
8
« Laatste bericht door Andreas Gepost op 11 februari 2025, 09:48:44 »

-C6: 0,18uF (ik zie alleen geen C6 op de PCB wel C5 met dezelfde waardes)

Volgens de foto's op deze website: https://diystrat.blogspot.com/2015/07/fixing-pots-on-maxon-od808.html
zit C6 op het printje van de potmeters.

Groetjes,

Andreas
9
« Laatste bericht door Buzzel Gepost op 11 februari 2025, 08:30:50 »
Hoi Michiel,

Na wat googlen, ik weet niet uit mijn hoofd wat de "keeley mod" zou moeten zijn, zie ik dat de keeley mod het volgende zou moeten zijn (gebaseerd op basis van deze forumpost: https://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=1426755).

Op basis van het schema van newtone zelf.. Jou schetsje is weer iets anders.
C3: 0,047uF --> 0,1 uF
R5: 4.7K --> 2.4K (Jij hebt R4, maar volgens mij klopt dat niet)
R6: 51K --> 20K
C6: .22uF --> .018uf
10
« Laatste bericht door xmichielx Gepost op 10 februari 2025, 21:24:56 »
Ik heb een schema gekregen van Gert-Jan waarmee ik verder zou kunnen.
Ik kwam in vergelijking met de Screamer tot de volgende waardes:

-R4: 2,4K
-R6: 20K
-C3: 0,1uF
-C6: 0,18uF (ik zie alleen geen C6 op de PCB wel C5 met dezelfde waardes)

Klopt dit?
Pagina's: [1] 2 3 ... 10