Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Effect apparatuur / Re: patchbay ontwerpen
« Laatste bericht door Flo Gepost op 23 november 2021, 15:36:54 »
> Hoe maak ik een iso uitgang?

Je kunt zelf een DI circuit maken met een kleine signaal transformator. Dit geeft je een gebalanceerde en geisoleerde uitgang, bijvoorbeeld om een 2e versterker aan te sluiten.
Je kunt op het internet vinden hoe je dat kan doen.
Op z'n eenvoudigst: Jack ingang aansluiten op de primaire kant van de trafo. Geisoleerde jack uitgang op de secundaire kant aansluiten. Aarde niet doorverbinden.
Newtone heeft wel zo'n trafo met 1:1 verhouding en 10k impedantie:
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=79&products_id=481

> Moet ik ergens mee rekening houden als ik 2 dc ingangen met elkaar verbindt?

Dit begrijp ik niet helemaal. Wat bedoel je precies?
2
Effect apparatuur / patchbay ontwerpen
« Laatste bericht door jur Gepost op 23 november 2021, 10:57:14 »
Hey iedereen,

Momenteel ben ik een patchbay aan het ontwerpen.( mijn 2e bouw) Nu wil ik deze patchbay bouwen(zie bijlage) met 2 kleine aanpassingen
1. een DC tru om effecten aan te sluiten die niet op mijn pedalboard zitten.
2. een extra aansluiting jack tru zodat ik 2 amps kan aansluiten*.

Mijn signaal wordt door mijn delay gesplitst in stereo. vervolgens gaat het naar 2 versterkers. Nu heb ik er een iso box tussen zitten. Maar ik zou dit willen intrigeren in mijn patchbay. Maar ik heb geen idee hoe ik een geďsoleerde uitgang maak.
kortom, ik heb 2 vragen:
Hoe maak ik een iso uitgang?
Moet ik ergens mee rekening houden als ik 2 dc ingangen met elkaar verbind?

gr jur
3
(Buizen)versterkers / Re: Kitty Hawk M1 (of wat er van over is?!)
« Laatste bericht door Ricotjuh Gepost op 9 november 2021, 12:50:31 »
De (waarschijnlijk laag vermogen) audioversterker op de reverb print is nog zo gek niet. De reverb spring wordt geloof ik graag door een stroombron aangestuurd, vandaar de adioversterker.

Dat zou wellicht een reden kunnen zijn. Heb het nog nooit eerder gezien. Zeker in ic versterker in een buizen versterker is eigenlijk vloeken in de kerk.
Maar ik zal eens kijken of ik alles op papier kan zetten hoe het nu allemaal aan elkaar zit.
4
« Laatste bericht door Ricotjuh Gepost op 9 november 2021, 12:47:36 »
Je zou contact kunnen zoeken met Fried Huigens van de bekende muziekwinkel in Hengelo. Huigens Muziek heeft een tijdje  Kitty Hawks geproduceerd. (Heruitgaven). Fried is met pensioen maar wellicht weet zijn zoon (huidige bedrijfsleider) er meer van.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Thanks voor de tip. Inmiddels contact opgenomen maar helaas konden ze me niet verder helpen. De mensen die hierbij betrokken waren zijn al vele jaren niet meer werkzaam bij Huigens. En daarmee is ook de specifieke kennis verdwenen.
5
« Laatste bericht door Flo Gepost op 8 november 2021, 20:51:53 »
Zoiets als deze Flo?

Qua gebuikte componenten lijkt dit wel heel erg op elkaar.
Maar mijn opzet wijkt toch wel veel af van het schema. Zeker door de extra toevoeging van de 2x ECC83 buisjes.
Ook het reverb printje vind ik opmerkelijk met een audioversterker erop.
Ja precies die!
De (waarschijnlijk laag vermogen) audioversterker op de reverb print is nog zo gek niet. De reverb spring wordt geloof ik graag door een stroombron aangestuurd, vandaar de audioversterker.
6
« Laatste bericht door Burny Lawsuit Gepost op 8 november 2021, 16:50:29 »
Je zou contact kunnen zoeken met Fried Huigens van de bekende muziekwinkel in Hengelo. Huigens Muziek heeft een tijdje  Kitty Hawks geproduceerd. (Heruitgaven). Fried is met pensioen maar wellicht weet zijn zoon (huidige bedrijfsleider) er meer van.

7
Effect apparatuur / Re: Nobel’s ODR-S
« Laatste bericht door Jarno Gepost op 8 november 2021, 16:28:17 »
Ten aanzien van de clipping diodes, je zou nog schottky diodes kunnen gebruiken die hebben ook (net als germanium) een lagere forward voltage drop (de "knie" is wel anders, dus alsnog liever germanium, maar soit, qua volume en distortion is het dan wel vergelijkbaar).
8
« Laatste bericht door Ricotjuh Gepost op 8 november 2021, 13:34:25 »
Ik kan je niet helpen met je vraag, maar wellicht heb je hier iets aan:
Kitty Hawk, althans de fabrikant van deze amps, deed aanvankelijk de Europese productie van Mesa Boogie. Dat was goedkoper dan het verschepen van Amerikaanse amps naar Europa. Kitty Hawk had dus toegang tot originele Mesa schema’s. Misschien kun je eens kijken of de waarden die je ziet wél overeenkomen met bijvoorbeeld wen Caliber 50. Wat de reverb betreft: Kitty Hawk en Mesa reverbs klinken doorgaans niet best. Wellicht is ie daarom gemod.
Hoe klinkt de amp en zijn reverb eigenlijk?
Is er iets op tegen hem in deze staat te laten?

Kan inderdaad eens gaan vergelijken met een Caliber 50. Misschien dat dat duidelijkheid schept. Wellicht toch eerste reverse enginering.
Ik moet de versterker nog een keer goed aan te tand voelen. Maar ik verschoot even van de 6L6 / EL34 combinatie. Dus ik heb nog niet lang durven spelen omdat dit standaard niet zou kunnen. Dus ik was heel benieuwd naar de eindversterker. En toen zag ik dat het wel meer afweek van het schema, dan alleen de eindbuizen combinatie.
9
« Laatste bericht door Ricotjuh Gepost op 8 november 2021, 13:30:59 »
Zoiets als deze Flo?

Qua gebuikte componenten lijkt dit wel heel erg op elkaar.
Maar mijn opzet wijkt toch wel veel af van het schema. Zeker door de extra toevoeging van de 2x ECC83 buisjes.
Ook het reverb printje vind ik opmerkelijk met een audioversterker erop.
Ik zie op de bovenstaande foto hetzelfde opzetje. Waarbij dit printje door je jack connector vastzit op het chassis. Echter zie ik hier de audioversterker niet terug.
De gebruikte afgeschermde (blauwe en rode) kabels lijken ook wel overeen te komen.
Maar een oude werknemer van Kitty Hawk zegt dat er wel in gemod is en dat er maar een schema is voor de M1.

10
« Laatste bericht door Flo Gepost op 6 november 2021, 11:40:45 »
Mijn oude Kitty Hawk Junior (die ik niet meer heb) zag er vergelijkbaar uit.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10