Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
(Buizen)versterkers / Re: Diagnose gare weerstand princeton amp
« Laatste bericht door Buzzel Gepost op 8 mei 2026, 20:14:33 »
Hoi Cluseau,

Bedankt voor je bericht en tips voor het vinden van een oplossing voor mijn probleem.

Ondertussen doet de versterker het al weer 2 jaar prima na het vervangen van de koppelcondensator. Sluit niet uit dat er wellicht wél een oscillatie aanwezig is. Helaas heb ik geen oscilloscoop. Wellicht dat deze er in de toekomst nog wel komt.

2
(Buizen)versterkers / Re: Diagnose gare weerstand princeton amp
« Laatste bericht door cluseau Gepost op 5 mei 2026, 14:18:31 »
@Buzzel, even mijn idee spuien:
Een roosterlek van 220k of 225k gaat geen verschil maken voor je rooster negatief tenzij daar een lek achter zit. Dit zou dan een lek in de print kunnen zijn of troep op de buisvoet.

Je zegt dat wisselen van de buizen geen invloed heeft op de lokatie van de klacht dus mag je stellen dat de buis niet de oorzaak kan zijn. Lek in de koppelcaps is oorzaak nr1. Deze lek kun je niet meten met de ohm meter want die lek gaat pas ontstaan onder hoge spanning. Ik maak de roosterzijde altijd los en meet dan op de losse aansluitng van de cap. Met een 1Meg meter mag er dan gewoon geen gelijkspanning uit de voortrap komen, punt.

Je kan de buizen er uit trekken en dan op g1 meten. Als de roosterlek op een gemeenschappelijk negatief staan moeten ze na de roosterlek gelijk zijn. Is dat niet het geval loopt er ergens een stroompje. Dit kun je gewoon met de DVM meten.

Dan vroeg ik me nog af of je amp wel vrij is van oscilleren. Je kan een onhoorbaar probleem hebben wat je kan terugzien in een ongelijke roosterspanning. Even scoopje er aan hangen dan weet je het.
3
Effect apparatuur / pedaaltjes 3x
« Laatste bericht door democles Gepost op 20 april 2026, 15:08:44 »
Mij werd gevraagd wat te plaatsen over mijn pedaaltjes bouw.
Heb er nu 3 gebouwd en ben bezig met nr4.

1: de EXPANDORA overdrive
2. de hermida ZENDRIVE overdrive
3. een FET clean boost

Nu plaats ik mijn bouwsels meestal op ,,zelfbouwaudio.nl,,
Zijn daar dus ook te bekijken.

vanaf hier
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=33087&start=25
4
Gitaar en Bas / Re: Danelectro 59 12 snarig
« Laatste bericht door Ger Gepost op 13 februari 2026, 11:54:56 »
Hoi Buzzel,
Dank voor die foto. Pas hem binnen fotoshop aan op de goede verhoudingen.
Ik heb via internet en AI allerlei maten gevonden voor de breedte kam en breedte 12e fret. Maar helaas ook verschillen maten. Ik heb mijn kam nu op 45,2mm getekend en de 12e fret (info internet) op 54,8mm. Onderaan de hals kom ik dan op 59mm ( bij de 6 snarige is deze laatste waarde 55,5mm). Dus de pocket wordt 3,5mm breder.
Of: is het gewoon handiger om de hals vanaf de kam van 45,2mm dmv rechte lijn naar de onderkant hals te tekenen. In dat laatste geval blijft de pocket 6 en 12 narige gelijk, maar wordt op de 12 snarige de nek op 12e fret minder breed (geen 54,8mm).
Of: zal ik eens een zaak zoeken waar ze deze gitaar verkopen en meten?
Of heb jij een idee?
Alvast bedankt voor het meedenken.
5
Gitaar en Bas / Re: Danelectro 59 12 snarig
« Laatste bericht door Buzzel Gepost op 7 februari 2026, 17:47:31 »
Ziet er goed uit!

Je zou wellicht van een foto de kop na kunnen tekenen. De topkambreedte is bekend, dan kan je de rest afschalen. Hier is een heel goeie high-res foto: https://www.chicagomusicexchange.com/products/danelectro-59x12-red-burst-1771126

6
Gitaar en Bas / Danelectro 59 12 snarig
« Laatste bericht door Ger Gepost op 3 februari 2026, 14:11:59 »
Dit is het eindresultaat. Klinkt helder als muziek uit de 60er jaren als Kinks.
Nu zou ik graag een Danelectro59 12 snaren willen bouwen. Ik kan helaas nergens een tekening op ware grootte vinden van de hals. De breedte kan ik zelf wel maken (info online over) maar ik mis de kop van de hals. Deze is beduidend hoger, en waarschijnlijk ook breder, dan die van 6 snaren. Heeft iemand een idee waar en hoe ik dat vandaan kan toveren?
Alvast bedankt.
7
Gitaar en Bas / Re: Bedrading Danelectro 59
« Laatste bericht door Ger Gepost op 3 februari 2026, 13:45:10 »
Dit is het eindresultaat. Klinkt helder als muziek uit de 60er jaren als Kinks.
Nu zou ik graag een Danelectro59 12 snaren willen bouwen. Ik kan helaas nergens een tekening op ware grootte vinden van de hals. De breedte kan ik zelf wel maken (info online over) maar ik mis de kop van de hals. Deze is beduidend hoger, en waarschijnlijk ook breder, dan die van 6 snaren. Heeft iemand een idee waar en hoe ik dat vandaan kan toveren?
Alvast bedankt.
8
« Laatste bericht door Ger Gepost op 13 januari 2026, 12:37:28 »
Bedankt voor jullie bijdrage.
9
« Laatste bericht door Buzzel Gepost op 3 december 2025, 08:10:21 »
De pot ook gevonden,

https://www.electronicabaile.com/gb/metric-metric/danelectro-potentiometer-pot-a1mb100k-dual-concentric-stacked-1m100k

Kan zo snel nog geen moderne vervanging vinden, zal er vast wel zijn.
10
« Laatste bericht door Andreas Gepost op 2 december 2025, 13:02:58 »
Hallo,
Op internet heb ik bijgaande plaatjes gevonden.
Misschien had je ze zelf ook al gevonden maar mogelijk kun je hiermee weer verder.

Groetjes,
Andreas

zie: https://reverb.com/en-nl/item/6075244-danelectro-dc-59-guitar-wiring-harness
Pagina's: [1] 2 3 ... 10