Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: bouwverslag Keeley 4 knob compressor met blend mod  (gelezen 460 keer)

Offline juanmoulinho

• Jr. Member
  • **
  • dankzij covid aan de diy
bouwverslag Keeley 4 knob compressor met blend mod
« Gepost op: 20 februari 2021, 17:56:16 »
begonnen als hulp bij troubleshoot is het inmiddels meer een verslag geworden van work in progress...

Het werd tijd voor een compressor en ge´nspireerd door andere posters dacht ik maar eens meteen te beginnen met een vero. Overigens zie ik dat het effect en deze vero al in topics sinds 2013 s gepasseerd, dus nieuw is ie niet voor jullie.
Altijd spannend maar helaas, niet in een keer raak.  Alleen weet ik even niet waar ik de fout zoeken moet. En ik ben nog wat nieuw met doormeten van bias en dergelijke. Heeft iemand tips waar ik de fout zoeken moet?

De verolayout is van http://tagboardeffects.blogspot.com/2012/07/keeley-4-knob-compressor.html. ik zet hieronder ook even afbeelding van het circuit (https://easyeda.com/numaxim/keeley-4-knob-compressor)

het geluid in output is doord, nada
audioprobe: geluid tot aan IC (ingang 3) goed, maar erna weg. uit 6 een hoog gesis, uit 5 stilte.

multimeter
uitgangsspanning DC 9.45 V
voltages (V) IC CA3080
1 0
2 7.70 (-)
3. 7.79 (+)
4 0
5 0.84 (amp bias input)
6 8.16 (output)
7 9.45
8 0

het verschil tussen output en input is volgens mij te groot. Maar kan dat dan nog zitten in het stuk circuit tussen 6 en output, of kan ik mijn focus verkleinen?
« Laatst bewerkt op: 13 april 2021, 08:51:12 door juanmoulinho »

Offline Burny Lawsuit

• Hero Member
  • Rap is just short for Crap!
Re: troubleshoot Keeley 4 knob compressor
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2021, 18:40:09 »
Lopp eerst kritisch en uitgerust je vero na met de tekening erbij. Ik heb ook wel eens een componentje een rijtje te hoog geplaatst.
Alle links correct geplaatst?
Zijn alle tracecuts goed uitgevoerd?